Logo Utrecht University

ARTECHNE – Technique in the Arts, 1500-1950

News

Docent Conservatie en Restauratie gezocht: HAWK Hochschule Hildesheim / Holzminden / Göttingen

De HAWK Hochschule Hildesheim / Holzminden / Göttingen zoekt naar een hoogleraar voor de cursussen Conservation and Restoration (B.Sc.) / Conservation and Restoration Science (M.Sc.) Gezocht wordt naar een professor op het gebied van kunstgeschiedenis, -theorie en restauratie.  De school zoekt een gekwalificeerd persoon met een universitaire opleiding in kunstgeschiedenis, een bovengemiddeld doctoraat of een bovengemiddeld doctoraat equivalent. Bijzondere prestaties in de toepassing of ontwikkeling van wetenschappelijke kennis en methoden moeten zijn behaald in minimaal 5 jaar beroepspraktijk, waarvan minimaal 3 jaar buiten het universitaire gebied. De kandidaat dient kennis te hebben van conservering, restauratie en digitalisering.

Samenwerking vindt plaats met de vakgebieden Restauratie en verschillende natuurwetenschappelijke onderwijsgebieden, wat ook zal leiden tot gezamenlijke onderzoeksprojecten. Het vermogen om in teamverband te werken en de bereidheid om bij te dragen aan de studentenadvisering, de externe vertegenwoordiging van de universiteit en het academisch zelfbestuur zijn vereist. De functie is geschikt voor parttime.

Prof. Ulrike Hähner beantwoordt graag technische vragen  (ulrike.haehner@hawk.de). De tewerkstellingsvereisten vloeien voort uit §25 van de Nedersaksische wet op het hoger onderwijs (NHG), de officiële taken uit § 24 NHG. 

Stuur sollicitaties met de gebruikelijke documenten (met name bewijs van uw wetenschappelijke kwalificaties en praktische beroepservaring, evenals onderwijscertificaten) voor 30 oktober 2020 naar: HAWK University of Applied Sciences e Science and Art Hildesheim / Holzminden / Göttingen, afdeling Human Resources, Hohnsen 4, 31134 Hildesheim, of naar jobboerse@hawk.de.

For more information, see: https://www.hawk.de/de/hochschule/arbeitsplatz/stellenangebote/professur-w2-fuer-das-lehrgebiet-kunstgeschichte-theorie.